Тротуарний клінкер є одним із найкращих матеріалів для мощення як доріжок та майданчиків, так і проїжджої частини. Основна його перевага - довговічність.
Традиційний підхід у нашій країні передбачає, що вся цегла повинна мати однорідне монотонне забарвлення з мінімальними відходженнями за кольором від партії до партії. У Європі більш популярне якесь однотонне і при цьому «строкате» забарвлення, тому основна маса цегли виробляється з урахуванням цього побажання споживачів, хоча є і повністю однотонні рішення. Це дозволяє оживити строгість і нудність будівель та майданчиків. Перед початком кладки рекомендується змішати цеглу з 5-6 піддонів, а потім вже починати укладання. Це усереднення дозволить зробити спільне тло з однорідним розподілом кольору та фактури.
Цеглини бувають виконані у формі прямокутника і квадрата, бруска, фігурного мозаїчного елемента, клину і навіть у вигляді ґрат, зазвичай застосовуваних у ландшафтному дизайні. Всі ці форми та розміри клінкерної цегли дозволяють створювати неповторний орнамент та викладати з нього будь-які геометричні фігури та візерунки.
Одним з підвидів даних матеріалів є клінкерна тротуарна цегла, яка застосовується для мощення доріжок або проїжджої частини. Її ще називають дорожнім клінкером. Існує певна практика укладання клінкеру для різних потреб. Укладаючи дорожній клінкер, зазвичай застосовують наступний підхід: для пішохідних доріжок і місць з епізодичною появою легкового транспорту цеглу кладуть широкою площиною вниз, а для доріг з інтенсивним транспортним навантаженням укладання проводиться довгою гранню вниз, збільшуючи таким чином товщину несучого шару до ширини цегли.
Укладання проводиться на підготовлену основу, якою зазвичай виступає подушка з гравію, щебеню та піску. Така різнофракційна основа гарантує надійну та однорідну опору для цегли. Спочатку викладається великий гравій, проводиться його трамбування на землі, потім дрібний щебінь, знову розрівнювання і трамбування, потім зверху все це засипається піском, вирівнюється і заливається водою, щоб пісок і щебінь максимально ущільнили гравійну подушку. Внаслідок цього заливання утворюються «провали», де ця суміш максимально ущільнилася, тоді всю площу ще раз засипають піском, трамбують, рівняють і знову заливають водою. Так триває доти, доки мокрий пісок у верхньому шарі не перестане просідати. Насамкінець майданчик ще раз утрамбовують і вирівнюють °С тепер він готовий до укладання дорожнього клінкеру і забезпечить для нього надійний фундамент на довгі десятиліття.
На цю основу клінкерну тротуарну цеглу викладають або впритул один до одного, або із зазором до 5 мм, при цьому кожна цегла ретельно утрамбовується в основу. Після закінчення укладання у всі шви та щілини замітається дрібнозернистий пісок. Для забезпечення максимальної довговічності викладеної структури плитку з піском необхідно поливати і докидати в щілини пісок ще 2-3 рази протягом 4 тижнів до припинення просідання піску. Використання замість піску бетонного розчину може призвести до висолення швів, що негативно позначиться на зовнішньому вигляді.
Можна робити укладання дорожнього клінкеру і на бетонну основу, яка «пом´якшується» і вирівнюється тонким шаром піску, але при цьому необхідно продумати додатковий дощовий дренаж.